Ve ne abbiamo parlato con dovizia di particolari oramai qualche tempo fa e finalmente Ubisoft ha deciso di rispondere alla community di modder su Watch_Dogs.
Con un presa di posizione sul sito ufficiale, i ragazzi dietro lo sviluppo delle avventure di Aiden Pearce hanno affermato che:
[su_quote cite=”The Watch Dogs Team” url=”http://watchdogs.ubi.com/watchdogs/en-us/news/index.aspx#”]The dev team is completely dedicated to getting the most out of each platform, so the notion that we would actively downgrade quality is contrary to everything we’ve set out to achieve. We test and optimize our games for each platform on which they’re released, striving for the best possible quality. The PC version does indeed contain some old, unused render settings that were deactivated for a variety of reasons, including possible impacts on visual fidelity, stability, performance and overall gameplay quality. Modders are usually creative and passionate players, and while we appreciate their enthusiasm, the mod in question (which uses those old settings) subjectively enhances the game’s visual fidelity in certain situations but also can have various negative impacts. Those could range from performance issues, to difficulty in reading the environment in order to appreciate the gameplay, to potentially making the game less enjoyable or even unstable. Thanks for playing Watch Dogs and stay safe on the mean streets of Chicago.[/su_quote]
In pratica, le impostazioni disattivate servono ad ottenere un’esperienza di gioco più fluida e consistente. Secondo noi rimane un problema di non far sfigurare le versioni console rispetto alla più potente versione PC, ma in fondo siamo i soliti sospettosi.
Nel frattempo la community di modder di Guru3D sta continuando il lavoro di modifica dell’engine di gioco, se volete saperne di più vi invitiamo a seguire questa discussione.